۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۵۰۴
آیت الله صدیقی:

روز قدس جریانی بالنده و رو به رشد است| گره اقتصادی با رونق تولید باز می شود

روز قدس جریانی بالنده و رو به رشد است| گره اقتصادی با رونق تولید باز می شود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گره اقتصادی کشور با رونق تولید باز خواهد شد، گفت: بی ارزش شدن پول ملی مایه سرافکندگی در داخل و خارج کشور شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه تقوا انسان را به مراتب عالی بندگی خداوند می رساند، گفت: انسان هایی که تقوا نداشته و در زندگی خود توجهی به عالم ملکوت ندارند، مورد خسران واقع خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر کسی دارای 4 ویژگی ایمان، عمل صالح، گرایش به حق و صبرپیشگی باشد، از زندگی خود بهره کامل برده و سعادتمند خواهد شد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه همه مؤمنان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، عنوان کرد: اگر انسان گرایش به حق نداشته باشد و نسبت به منکرات خاموشی پیشه کند، بهره اخروی از زندگی خود نبرده است.

امام جمعه موقت تهران رفاه طلبی، شهرت طلبی و محبوبیت طلبی را عوامل سقوط انسان از وادی ایمان به وادی های حیوانیت و شیطنت دانست و خاطرنشان کرد: انسانی که توجهی به عالم ملکوت نداشته باشد و همواره در راستای مادی گرایی حرکت می کنند، مرتکب حرام خواری، مال یتیم خواری و حق الناس می شود، حال اگر این انسان شخصیتی سیاسی باشد، همواره به دنبال ریاکاری بوده و می خواهد محبوبیت داشته باشد؛ کسانی که در عرصه های مدیریتی حضور داشته و به دنبال شهرت طلبی هستند، به دنبال تزویر بوده و در ظاهر کارهای خود را موجه جلوه می دهند، اما در باطن عرضه مدیریت ندارند.

وی بر ضرورت تقویت ایمان افراد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: کسانی که از ایمان قوی برخوردار باشند، در برابر مقام، ثروت و شهرت نمی لغزند و همواره در اعمال خود خداوند را در نظر می گیرند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز همه ما باید به دنبال آن باشیم که به وظایف خود به موقع عمل کنیم و اجازه ندهیم فرصت ها از دستمان بروند.

به گزارش رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره اینکه بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره) روز قدس، روز اسلام است، گفت: این روز تنها یک روز عادی نیست، بلکه یک جریان بالنده و رو به رشد است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقاومت امروز در جای جای فلسطین ریشه دوانیده و اسباب نگرانی رژیم صهیونیستی و مثلث شوم آمریکایی، آل سعود و امارات به عنوان حامیان صهیونیسم را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت ظرفیتی جهانی برای پیگیری مطالبات فلسطینی ها فراهم آورده است، خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن و هر طرحی که در راستای احقاق حقوق فلسطینی های مظلوم نباشد، نمی تواند مشکلی از مشکلات منطقه را بگشاید، بنابراین این طرح محکوم به شکست است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه اسلام مرز ندارد و مسلمانان باید هر کجای عالم که ندای مظلومان را بشنوند، اقدام به حمایت کنند، تأکید کرد: بر اساس روایات، کسانی که به ندای مظلومان عالم توجهی نمی کنند از وادی ایمان و اسلام خارج می شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان عالم است، ابراز داشت: امام راحل با پایه گذاری انقلاب اسلامی، جبهه مستضعفان را در مقابل جبهه استکبارگران ترسیم کردند؛ همه مستضعفان عالم تحت لوای انقلاب اسلامی قرار خواهند گرفت و قدرت پوشالی مستکبران عالم را رو به افول خواهند برد.

وی رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) دانست و افزود: امروز به اذعان سردمداران آمریکا، رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی همه نقشه های استکباری و سلطنت طلبان را نقش بر آب می کنند.

آیت الله صدیقی با تأکید بر ضرورت شناخت رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای از سوی جوانان کشور خاطرنشان کرد: پژوهشکده هایی در دانشگاه ها تأسیس شود که ولایت امام خمینی(ره) و 30 سال رهبری اعجازگونه حضرت آیت الله خامنه ای و مقابله ایشان با توطئه های استکبار جهانی را مورد بررسی قرار دهند؛ ما به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب 30 سال است که در امنیت بوده و در اوج پیشرفت های علمی قرار داریم تا جایی که دشمنان ما در دانشگاه های خود کمیته هایی تشکیل داده اند تا این پیشرفت های علمی خیره کننده را کمرنگ جلوه داده و امید ملت ایران را به یأس تبدیل کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مسأله مذاکره با آمریکا مطرح کرد: برخی از سال 92 علیرغم تذکرات و هشدارهای شفاف رهبری به دنبال مذاکره بودند و بدون هیچگونه تضمینی توافق برجام را تصویب کردند؛ فلسفه برجام لغو همه تحریم ها بود و عده ای پس از تصویب آن شعار رفع تحریم سر دادند، اما امروز شاهد هستیم که این توافق نه تنها هیچگونه تأثیری در رفع تحریم ها نداشته است، بلکه موج دیگری از تحریم در همان دوره اوباما به آوار تحریم ها اضافه شد؛ برخی مسؤولان نه تنها با عهد شکنی های آمریکا مقابله نکردند، بلکه تنها به یک ابراز تأسف بسنده کردند؛ آیا وقت آن نشده است که به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم؟ آیا نباید در حال حاضر به جای اعتماد به سخنان آمریکای جنایتکار به دنبال میدان دادن به جوانان باشیم؟ این مملکت، مملکت امام زمان(ع) است، ولی عصر(عج) افسانه نیست، بلکه حاضر است و مشکلات مان را حل می کنند.

وی با بیان اینکه گره اقتصادی کشور با رونق تولید باز خواهد شد، تصریح کرد: قیمت ارز باید به گونه ای تعیین شود تا تولید که نیروی محرکه اقتصاد است، به حرکت درآید، اما متأسفانه عملکرد آن در راستای تأمین منافع صادرکنندگان، صاحبان ارز و ریال و سیستم بانکی پیش می رود؛ مسؤولان به مراکز تولید سر بزنند و ببینند که تولیدکنندگان در حال جان دادن هستند؛ امروز کسانی که تولید را حفظ می کنند، در حال مجاهدت هستند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: دو تن از کارشناسان اقتصادی کاخ سفید تصریح کرده اند که سیاست های آمریکایی در زمینه ارز، مدیریت اقتصادی را مشکل ساز می کند؛ در سال های 72 و 73 با اتخاذ سیاست های لیبرالیستی و سرمایه داری و عدم توجه به توصیه های کارشناسان انقلابی و دلسوز بحران اقتصادی واقع شد و در سال 1374 تورم به 50 درصد و بدهی 40 میلیارد دلاری برای شور ایجاد شد  و فشارهای ناشی از آن برای مردم مشکل ایجاد کرد تا دولت وقت علاوه بر تغییر بسیاری از مسؤولان اقتصادی منش سیاست گذاری را نیز تغییر دهد و با کاهش بیش از 100 درصدی نرخ ارز در سال 1375 علاوه بر کاهش نرخ تورم از 50 درصد به 23 درصد، رشد اقتصادی کشور نیز دو برابر شد و رونق اقتصادی پیش آمد.

وی در پایان با بیان اینکه بی ارزش شدن پول ملی مایه سرافکندگی در داخل و خارج کشور شده است، از عدم کنترل گرانی های افسارگسیخته در کشور انتقاد کرد و گفت: برخی معتقدند که گرانی ها از مشکلات قانونی نشأت گرفته است، اما این اعتقاد درست نیست، زیرا صاحبان اختیار می توانند گروهی را برای کنترل بازار معین کرده و ریشه گرانی را پیدا کنند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات